مروري کامل بر توضيحات متا
توضيحات متا چيست؟ توضيحات متا عبارت کوچکي است که در زير وب سايت شما در SERP ظاهر مي شود که حاوي اطلاعاتي در مورد صفحه شما است. اين طراحي شده است تا خلاصهاي از محتواي صفحه شما را در اختيار کاربران قرار دهد تا کاربران بدانند آيا صفحه به سؤال آنها پاسخ ميدهد يا خير. به طور سنتي، طول توضيحات متا حداکثر به 155 کاراکتر ميرسد، به استثناي دورههاي آزمايشي، مانند زماني که Google به طور موقت طول توضيحات متا را تا 320 نويسه افزايش داد.
توضيحات متا چيست؟
چرا بايد به طول توضيحات متا اهميت بدهم؟
مهم است که در محدوده کاراکتر در طول توضيحات متا باقي بمانيد سئو سايت اصفهان تا قسمتي از توضيحات شما توسط موتور جستجو قطع نشود و در SERP ناقص ظاهر شود. ماندن در طول توضيحات متا به جلب توجه بهتر مصرف کنندگان کمک مي کند.
آيا توضيحات متا اهميتي دارد؟
آره. توضيحات متا يک ابزار ارزشمند هم براي کاربران و هم براي موتور جستجو در مورد مديريت سئو است. هنگامي که صفحه در SERP ظاهر مي شود، کاربران آن را اسکن مي کنند تا ببينند آيا به درخواست آنها پاسخ مي دهد يا خير. يک توصيف با کيفيت مي تواند تأثير مثبتي بر تعداد افرادي که از طريق سايت شما کليک مي کنند داشته باشد. به نوبه خود، اين مي تواند ترافيک و تعامل شما را افزايش دهد و رتبه شما را در SERP بهبود بخشد.
چگونه توضيحات متا را مي نويسيم؟
در اينجا يک تفکيک پنج مرحله اي، بر اساس توصيه ها و پيشنهاداتي است که گوگل در دستورالعمل هاي وب مستر خود بيان کرده است، در مورد چگونگي نوشتن توضيحات موثر که به رشد CTR شما از ليست هاي شما در SERP و تبديل شدن به يک متخصص در SEO کمک مي کند.
دقت و کيفيت
نگراني اوليه براي توصيف کيفيت هميشه دقت است. خلاصه بايد به درستي محتوا را توصيف کند و انگيزه اي را براي کاربران ايجاد کند تا روي اين پيوند خاص کليک کنند. به خاطر داشته باشيد که درست مانند بقيه مطالب شما، پر کردن کلمات کليدي يا استفاده از فهرستي از کلمات کليدي، زمينه يا اطلاعات مفيد کمي را براي کاربر فراهم مي کند. اين يک تجربه کاربري ضعيف ايجاد مي کند و باعث تشويق کليک نمي شود. توضيحات متا بايد قطعه هايي از محتواي با کيفيت بالا باشد.
. محدوديت شخصيت
مهمترين متن را نزديک ابتداي تگ توضيحات قرار دهيد. گوگل محدوديت کاراکتري را براي طول توضيحات متا تعيين نمي کند، اما تعداد کاراکترهاي نمايش داده شده براي کاربران در SERP را محدود مي کند. بهترين روش اين است که طول توضيحات متا را بين 120-150 کاراکتر نگه داريد. اين تضمين مي کند که کل توضيحات شما هم روي دسکتاپ و هم در تلفن همراه ظاهر مي شود.
قوام و اصالت
از آنجايي که توضيحات متا هميشه براي کاربران نمايش داده نمي شود، صاحبان سايت تمايل دارند اهميت آنها را ناديده بگيرند. به خصوص در حال حاضر از آنجايي که DMOZ ديگر نقشي در اين فرآيند نخواهد داشت، برندها بايد اطمينان حاصل کنند که هر صفحه داراي توضيحات منحصر به فرد و با کيفيت است، به خصوص براي صفحاتي که متن روي آنها وجود ندارد. توضيحات يکسان نبايد در چندين صفحه وب سايت استفاده شود. هر صفحه از محتوا چيزهاي متفاوتي را براي کاربر ارائه مي دهد، بنابراين توضيحات متا بايد به طور مشابه منحصر به فرد باشد و آنچه که صفحه را مهم و مرتبط مي کند، بيان کند.
از دعوت به اقدام استفاده کنيد
توضيح را به عنوان متن اصلي در يک آگهي جستجو در نظر بگيريد. آنچه را که صفحه ارائه مي دهد توصيف کنيد و سپس از کلمات زبان عملي استفاده کنيد، مانند «آموزش چگونه…»، «کشف چگونه…»، «درباره... بخوانيد»، «از مزيت استفاده کنيد...»، «ثبت نام براي يک دوره آزمايشي رايگان…» .
دستورالعمل هاي روبات ها در صورت نياز
از آنجايي که DMOZ ديگر عملياتي نيست، دستورالعمل روبات هاي NOODP ديگر استفاده نخواهد شد. با اين حال، گوگل همچنان به صاحبان سايت اجازه مي دهد تا اگر مي خواهند از نمايش هر نوع قطعه اي در SERP توسط موتور جستجو جلوگيري کنند، از دستورالعمل روبات هاي "nosnippet" استفاده کنند. اين باعث مي شود که نتيجه فقط عنوان را نشان دهد. تکه هايي که در زير لينک هاي وب سايت شما در SERP ظاهر مي شوند، نقش مهمي در ايجاد توجه و ترافيک براي وب سايت شما دارند. آنها ارتباط شما را با خوانندگان احتمالي نشان مي دهند.
توضيحات متا ميتواند تأثير قوي بر روي اينکه آيا افراد از طريق نتيجه SERP شما روي محتواي شما کليک ميکنند يا خير، داشته باشد. براي ايجاد توضيحاتي کار کنيد که الهام بخش و مجذوب کاربر باشد به طوري که او تمايل داشته باشد کليک کند و ببيند چه چيز ديگري ممکن است در مورد موضوع بگوييد.